Algemene Voorwaarden
Goed om te weten
Om al onze klanten blij en tevreden te houden, hebben we huurvoorwaarden opgesteld. Deze waarborgen de kwaliteit van onze decoratie en zorgen voor een soepele service. Huuritems zijn alleen beschikbaar onder deze voorwaarden, dus lees ze wel even goed door voordat je een bestelling plaatst.
- De prijzen op de site zijn gebaseerd op een huurperiode van één week. Standaard loopt de huurperiode van dinsdag tot dinsdag.
- Het is slim om vóór het plaatsen van een bestelling even de beschikbaarheid te checken. Dit kun je doen door bij het gewenste product op de agenda te klikken.
- Verzenden per post of per koerier is niet mogelijk. Bestellingen moeten door de huurder zelf opgehaald en retour gebracht.
- De tijden voor het afhalen en retourneren kun je aangeven bij het afrekenen.
- Wij werken niet met een borg, bij breuk of schade geldt de vervangwaarde die bij ieder product op de site vermeld staat.
- Bij bestellingen onder de minimale bestelwaarde van 125 euro wordt een administratietoeslag van 35 euro in rekening gebracht. Boven een bestelwaarde van 125 euro komt deze toeslag automatisch te vervallen.
- Bestellingen kunnen worden geplaatst vanaf één jaar tot uiterlijk twee weken voor het afhaalmoment.


Annuleren:
Tot en met 6 weken voor het afhaalmoment is het mogelijk om de bestelling kosteloos te annuleren.
- Annuleren binnen 6 weken tot 4 weken tot afhaalmoment: 35% van de orderkosten.
- Annuleren binnen 4 weken tot 2 weken tot afhaalmoment: 50% van de orderkosten.
- Annuleren binnen 2 weken tot afhaalmoment: 100% van de orderkosten.
Wanneer een bruiloft of evenement moet worden verplaatst vanwege algemeen bekende overheidsbesluiten, zoals bijvoorbeeld Corona, bieden wij de volgende oplossingen:
De huurder heeft de keuze om de bestelling kosteloos te annuleren tot 6 weken voor de afhaaldatum. Binnen deze termijn kunnen ze ook eenmalig kosteloos de bestelling verplaatsen naar een nieuwe datum. Bij meer dan één keer verplaatsen wordt een administratiekosten van 35,00 euro (exclusief btw) per verplaatsing in rekening gebracht.
Belangrijk om te weten bij het verplaatsen van een bestelling:
Wanneer een bestelling eenmaal is verplaatst naar een nieuwe datum, vervalt het recht om deze nog kosteloos te annuleren. Bij annulering na verplaatsing wordt het totale huurbedrag in rekening gebracht.
Verplaatsing van de bestelling is alleen mogelijk wanneer de items op de nieuw gekozen datum beschikbaar zijn. Indien de items niet beschikbaar zijn, wordt het huurbedrag van deze items teruggestort, of de huurder mag voor een overeenkomend bedrag andere items uitzoeken
Prijsopbouw
De huurprijs geldt voor een periode van zeven dagen. De standaard periode loopt van dinsdag tot dinsdag.
De genoemde huurprijs is inclusief BTW. Druk- en zetfouten voorbehouden.
Betaling dient voor het afhalen voldaan te worden, deze kan per Ideal bij de reservering worden voldaan of via een overboeking.
Ophalen en retourneren.
De goederen moeten door de huurder zelf afgehaald en geretourneerd worden bij ons kantoor in Schoonrewoerd (4145 KB) op de door de huurder aangegeven tijdsblokken.
Wanneer de items niet binnen het aangegeven tijdstip opgehaald worden door de huurder, heeft Feline Styling het recht om de bestelling te annuleren. De huurkosten betaald door de huurder zullen dan niet vergoed worden.
Wanneer de huurder te laat retourneert gaat een nieuwe huurperiode in. De huurder ontvangt dan een factuur voor de nieuwe volledige huurperiode.
Bezorging per post is niet mogelijk bij de huur-artikelen. De items door een koerier laten afhalen of retourneren is niet toegestaan.
Reservering
Reserveren is bij ons niet mogelijk. Wie als eerste bestelt en betaalt, heeft recht op de items. Daarom is het wel verstandig als je van bepaalde items al zeker weet dat je ze wilt gebruiken om ze zo spoedig mogelijk vast te zetten. Verhuurd is bij ons namelijk echt verhuurd. Later wat toevoegen of wijzigen aan de bestelling is altijd nog mogelijk!
Bevestiging van reservering
Op de website is het mogelijk om de beschikbaarheid van producten te checken. Als blijkt dat items beschikbaar zijn, kan een bestelling geplaatst worden. Let op, de bestelling is pas definitief nadat wij deze door een van onze medewerkers gecontroleerd is en er een mail met een bevestiging van onze kant verzonden is aan de huurder.
Breuk of vermissing van de artikelen.
Bij het afhalen en retour bezorgen zullen, samen met de klant, de producten even geteld worden. Als blijkt dat er bij het retour bezorgen een artikel mist of kapot is gegaan, zal hiervoor nog een factuur worden gestuurd. De vervangwaarde van de artikelen vindt je onder de product omschrijving bij ieder product.
De goederen dienen vervoerd te worden en retour gebracht te worden in de bijgeleverde verpakking. Meestal wordt de bestelling meegegeven in passende kratten, bij het niet retourneren van deze kratten wordt een bedrag gerekend van 15,- euro ex btw per krat.
Veiligheid
De huurder is altijd zelf verantwoordelijk voor een veilig gebruik van de materialen op locatie onder alle omstandigheden, Feline Styling is hier op geen enkele manier verantwoordelijk voor.
Feline Styling doet haar uiterste best om veilige, stabiele en onbeschadigde producten te leveren. Wanneer op locatie blijkt dat producten toch beschadigd zijn ( en hierdoor niet veilig te gebruiken ) mag de huurder de producten op locatie niet inzetten.
Verantwoordelijkheid huurder.
Op het moment van huren is de huurder verantwoordelijk voor een veilig, goed en juist gebruik van de gehuurde spullen. Feline Styling is op geen enkele manier verantwoordelijk voor schade bij de huurder of schade bij een eventuele derde persoon of partij.
Schoon retourneren van de artikelen
De artikelen worden schoon aan je meegegeven en moeten ook in die staat retour. Het is mogelijk om bepaalde artikelen ongewassen te retourneren. Hiervoor geldt een meerprijs op huurprijs. Mocht je voor deze optie willen gebruiken dan kun je dit bij desbetreffende producten aangeven.